11 januari 2009

You have been my light.

Första dagen i skolan var blyg, tyst, och pinsam! Alla vi som skulle börja i klassen MP08, satt vid ett runt bord uppe på mediaprogrammet, heden i Bollnäs. Jag kände panik när allt var knäpp tyst, alla satt och knappade med telefonerna och det var nog det enda ljudet som hördes. Alla satt och knappade, förutom en. Hon satt och beskådade oss alla små blyga och tysta. Till sist säger hon; Men gud! va alla är tyst, är det ingen som kan prata? vilken tyst klass! Jag märkte direkt. Den tjejen kommer bli hon som lyser upp dagarna när dom är som mörkast, det är hon som kommer ge skratten och få upp humöret när allt är skit! Det var Frida Hedberg (Finnström), rödhårig, -91;a ifrån Kilafors. Energisk och alltid glad. Nu flyttar du till stockholm. Det kommer bli tyst utan dig. Men med dig i tanken så kommer du fortfarande lysa upp dagen för mig. Det spelar ingen roll vart du är, bara jag vet att du finns där någonstans i samma land som mig! Du är en av de underbaraste personer jag någonsin mött. Du kommer bli saknad. Grymt saknad! Men så länge du mår bra så är jag nöjd! Frida, Ta vara på ditt liv. Du är bara värd det bästa. <3
Jag lovar att vi kommer ner och hälsar på tusentals ggr! Jag, KD, Bea och Vickis! Inget kommer någonsin få skilja oss åt!
Puss på dig frida!

Over and Out//JHallström

Inga kommentarer: