25 januari 2009

minnen..

Igår kväll var en sån där kväll när allt som hände 2008 kom upp i mitt huvud. Alla minnen bara snurrade runt i mitt huvud och det fanns inte plats för några andra tankar. Detaljer, små ynka detaljer kom jag ihåg. Klädsel vid särskilda tillfällen, musik, väder, ord. Allt. Det var så att man ville gråta. Man längtade tillbaka, ville ändra på vissa saker som kanske inte blev som man tänkt. Men det går inte. Jag är nöjd med mina minnen. Jag har tagit lärdom av vissa saker. Hoppas andra har gjort det också. Det här är händelser som jag aldrig någonsin kommer glömma. Händelser som blivit inristade i min hjärna/hjärta. Bra som dåliga händelser. Men dom finns där, dom kommer alltid finnas där. Oavsett om jag vill eller inte. Det finns låtar som alltid kommer få mig att tänka på särskilda personer, platser, händelser, perioder. Men det finns en sak som alltid, alltid kommer ge mig minnen. Den saken är min skinnjacka. (sjukt men aja,). Den som jag inte längre vet vart är. Den som någon jävel stal! Den jackan har varit med om det mesta, skulle den kunna prata så skulle den nog tala i månader. Önskar jag kunde hitta den, önskar att jag inte hade varit så grymt glömsk så jag inte hade glömt den nere i matsalen den där förbannade fredagen! Som sagt, vissa saker önskar man att man kunde göra ogjort.

over and out/JosefinH

Inga kommentarer: