17 januari 2009

skolan på en lördag!

Imorse väcktes man av väckar klockan. Trött och helt borta som jag var, så förstod jag inte varför den ringde en lördag morgon. Sen förstod jag. Suck! Skola... PÅ EN LÖRDAG! Vilket innebar "öppet hus för allmänheten." Jätte roligt att sitta och ha kärnämnen på en lördag. Vem är intresserad av att titta på kärnämnen liksom? Det är väl karaktärsämnena man är intresserad av! Eller har jag fel?! Tydligen inte, inte efter det jag varit med om idag. Inte någon kom in i kärnämnes huset skulle jag tro. Eller jo, dom kom in och tittade på lokalerna. Men undvek att prata med lärare och elever.. Den enda som blev "guidad" i kärnämneshuset var min pappa när han kom in i klassrummet och skulle kika på oss. Och våran "över trevliga" mattelärare ska ju såklart fjäska, bara för att jag troligen inte ska gå kvar i Bollnäs så försöker ju hon såklart göra allt för att stoppa mig. Förutom öppet hus så har resten av dagen spenderats med Elin! Efter att ha suttit och pluggat matte och engelska i tre timmar på en lördag så blir man hungrig, så vi gick på Maxim och åt. Kebabtallrik och Pizza. Onyttigt, fett.. Men gud så gott! Man får unna sig något extra ibland. Sedan gick vi på ICA och köpte efterätt. Sen var det bara att promenera upp på Born till Elin, där kikade vi på Carin Danielsdotter filmen. Det var så kul att se den. Alla var så små, vissa kände man inte ens igen! Så många minnen kom fram och man ville se den om och om igen den där sommaren som den spelades. Men iallafall. Bästa musikal jag någonsin sett "In-real-life". Så, nog om det. På måndag är det prata med Björn som gäller (vår studie-yrkes-vägledare). Skolbyte för mig är på G. Både längtar och inte längtar. Vill inte lämna klassen, men skolan bryr jag mig inte i. Det är ju den jag vill ifrån. Nu väntar 2½ år med timlånga bussresor och förhoppnings vis en utbildning jag trivs med! Hade det inte avrit för att jag redan känner folk som går på Staffan så hade det aldrig fallit mig in att byta. Varför vet jag inte. Men jag har en känsla av att det kommer kännas bättre då också. Nu ska jag gå ner och äta en morot, sen ska jag sova. Godnatt med er!

och en sak till!
Min nya blogg kommer ta längre tid än väntat att starta upp. Designen vill inte det jag vill. Strul med Header och bakgrund. Tar gärna emot hjälp om sådan finns..

Over And Out/ JosefinH

Inga kommentarer: