14 februari 2009

Schlagerfeber.

Ikväll blir det som sagt melodifestivalen! Jag har väl aldrig någonsin intresserat mig så mycket för den som jag gjort nu. Ändå är det väl inte fullt så mycket nu heller. Men, men.. tiden förändras. Sålänge man har nån att diskutera med och har några låtar som man gillar och några som man verkligen bara kan skratta åt så är det kul! Lite skandaler hit och dit. Falska som sanna. En fråga jag ställt mig om kvällens del tävling är vad tusan Amy Diamond och Markoolio gör i melodifestivalen?! Markoolio kommer skämma ut sig och Amy kommer folk bara tycka är så söt för att hon är yngst så hon kommer gå vidare pga det. Hade hon fått lite mäktigare låtar, lite mer vuxna låtar så hade hon blivit gillad av mig också. Men låten hon har nu är för mesig och barnslig. Jag gnällde förra gången också. (oväntat att jag gnäller.. inte.) Hur kunde Caroline af ugglas gå vidare? Jag trodde det var ett skämt! Och hur kunde Nina åka ut egentligen? Hade hon gått vidare till Globen så hade hon vunnit hela alltet tror jag! Hennes låt var grym och hela hon är grym! Aja, nu blir vi lite positiva! Ikväll så kommer Måns Zelmerlöf gå vidare det är jag ganska säker på. Flickidol och har en bra röst och en grymt bra låt! Det kan bara gå åt ett håll. GLOBEN! Går han inte vidare så blir jag nog lite chokad, wish him all luck!

Over And Out//JHallström

Inga kommentarer: