12 februari 2009

ett steg framåt.

Nu är det verkligen 110%. Från och med idag, när jag satt med det där pappret på bordet och pennan i handen och skrev under med mitt namn så är jag skriven som elev på Staffangymnasiet i Söderhamn. Min låda stod tom på hyllan bland alla andras, och min namnlapp var borta, alla mina arbeten som suttit uppe på väggarna låg i mappen som jag höll i handen. Jag log med ett stort leende när jag öppnade dörren och gick ut ifrån mediahuset på heden. Men ändå kändes det lite sorgligt att lämna vänner och sånt. Har varit mycket springade ut och in, upp och ned, letande efter lärare, rektorer och en massa folk, telefonsamtal hit och dit de senaste veckorna. Och jag har fixat allt själv, helt själv. Jag är faktiskt stolt över mig själv. För det har knappast varit lätt. Har haft minst tusen papper att hålla reda på, veta vilket som ska faxas och vilket som ska skrivas på av "den och den", vilket som ska lämnas in till honom/henne, och när jag ska ringa dom/den. plus mycket, mycket mer. Har haft mycket funderingar under samma tid som jag genomfört allt det här. Och nu är det avklarat! efter 2,5 vecka. äntligen! Imorgon klockan 9.oo så börjar jag MP1 på staffangymnasiet!
wish me luck, (:

Over And Out! ;D //JosefinH

Inga kommentarer: