9 mars 2009

Serie del 1: Brev från Etiopien.

Idag satt jag i uppehållsrummet nere på media och allt var helt vanligt. Helt plötsligt får jag sms av mamma, jag trodde ju såklart att det var en utskällning om att jag inte hade glömt nån lampa tänd eller nåt. Men så var inte fallet. Smset började med; "Gissa vad?" Bara det gjorde att jag nästan inte vågade läsa vidare... Man vet aldrig vad hon kan berätta. Iallafall så fortsatte jag läsa smset. Där det stod; "Du har fått brev! Och gissa ifrån vem?". Då stannade jag till och lade ner telefonen. Jag visste inte om jag vågade läsa vidare eller inte. Men jag hade mina aningar om vem det kunde vara ifrån. Dock hade jag fel.. Hon avslutade smset med; Du har fått brev ifrån Hawii!". För er som inte vet så är Hawii en gammal brevkompis till mig ifrån Etiopien. När jag gick i fyran så hade min skola ett utbyte med en skola i Etiopien och på så sätt fick min klass brevkompisar ifrån den skolan. Vi breväxlade med dem tills vi slutade sexan. När jag började sjuan så slutade jag skriva till henne av särskilda anledningar. Och nu, efter 4 år så skickar hon ett brev! Jag kan knappt fatta det. Jag har tänkt på henne lite då och då eftersom att jag inte vetat om hon varit vid liv eller inte. Men nu, efter 4 hela år så skickar hon ett brev helt spontant! Jag höll på att börja gråta när jag fick smset av mamma. Nu vill jag bara hem och läsa det.

Nu sitter jag på skolan och har skit tråkigt, helena är i finland så textkommunikationen är inställd. Min buss går inte förän om en timme.. kommer hem klockan 5. :/ Aja. Resten av veckan verkar iallafall bli lyckad. Dock väldigt mycket att göra. Men det är sådant man får ta, man kan ju inte bara sitta sysslolös hela dagarna..

//JosefinHallström

Inga kommentarer: