3 mars 2009

Nostalgi tripp!

Idag har jag hängt med min kära lillasyster på skolan. Viksjöfors skolan alltså. Det var som att saker hade stannat i tiden, det var affischer som satt kvar på exakt samma ställe som dom gjorde när jag gick där för 4 år sedan. Det luktade exakt likadant inne i mitt kära musikrum och möblerna hade inte flyttats. Det enda som var förändrat som jag såg var att hela fritidslokalerna var totalt ombyggda och ommålade. Träffade alla mina gamla lärare, så grymt kul att se alla. Jag längtar tillbaka till den där tiden. Då behövde man inte tänka så mycket. Utseende spelade ingen roll och man behövde inte sitta uppe hela nätterna och plugga järnet. Och det bästa av allt.. Jag hade bara 100 meter till skolan! Vilket betyder att jag kunde gå till skolan 5 minuter innan vi skulle börja! Nu ska josefin sluta drömma sig tillbaka, nu ska jag ta oh försöka komma lite längre på artikeln, ta mig en kopp jordgubbste och en riskaka! Im worth it!

Kvällen för min del är helt ledig, vilket betyder att jag gärna hittar på något! Hör av er. (:

//JHallström

Inga kommentarer: