28 november 2008

En dröm.

Idag på skolan så satt jag och skulle göra klart min uppsats om boken Kort Kjol. Jag hade väl gjort ca 3 uppgifter när jag kommer till en uppgift där det står:

I boken diskuterar Myran och fostermamman drömmar, "-Det är en dröm jag har, alla måste ha en dröm". Beskriv en dröm som du har.

Hmm. vad skriver man på en sån uppgift? "Beskriv en dröm du har". Liksom, jag har minst 1000 drömmar. Drömmar som aldrig kommer uppfyllas, vissa kanske kommer det. Men den största delen av dem kommer inte göra det. Hur ska jag kunna välja en av 1000 drömmar som jag vill ska uppfyllas lika mycket? Det går inte. Det är nästan omöjligt för mig. Men när jag började tänka efter lite så har jag nog en liten prioriteringslista iallfall. Fast, jag vet inte om önskningar är samma som drömmar men, men. Iallafall så var de flesta drömmar och önskningar om mig själv någonstans i mitten av listan. För det finns en person på denna jord som funnits mig nära, men som jag inte vet om existerar längre. Jag vet inte om hon är vid liv, om hennes familj är vid liv eller någonting. En sak jag önskar mest på denna jord är att hon lever!

bara så att ni vet. x)

over and out/JHallstrom

Inga kommentarer: