5 november 2008

När ord bara är luft.

Satt och åt middag med familjen nyss. Syrran typ käka allt på två sekk, sen drog hon o satte sig vid tvn. Mamma, pappa och jag satt för ovanlighetens skull tag ett kvar och bara pratade om allt och inget. Så kommer vi in på högstadiet och grundskolan i allmänhet, hur det var för mig i låg/mellan, snackade om minnen från den tiden och sånt. Så kommer vi in på kvarsittningar! Liksom, det var ju ganska ovanligt att man fick kvarsittning i låg/mellan 1997-2005. Eller? Iallafall så började mamma och pappa berätta om när dom gick i högstadiet, så får jag veta sånt där som dom brukar säga "åh, dagens ungdom, sånt där gjorde aldrig vi när vi var i din ålder, då var det ordning och reda" om.. Haha, jo visst. Det var förseningar hit och kvarsittningar dit, det var matkrig och man försökte få kvarsittning bara för att få vara med någon man gillade grymt mkt! Liksom HALLÅ! vem vill ha kvarsittning?! stupid parents i got. fast jag gillar dom ändå^^

Påtal om kvarsittning och sånt. När jag gick i viksjöfors så hade jag faktiskt kvarsittning! Och det var verkligen som på film, the simpsons lr nåt. Jag fick kvarsittning för att jag svor, kom försent, pratade mycket, var uppkäftig. Då var det sitta in rasten som gällde och då fick man stå och skriva: "Jag ska aldrig störa en lektion/svära/komma försent/tjaffsa igen!" på stora white boarden! thats psyco! För liksom, vad lär man sig av det när man är 8-10 bast? INGET! näe just det, konstig metod.. och just ja! Jag blev hemskickad att byta kläder på grund av opassande klädsel! Hur weird är inte det? Jag hade ett vitt tublinne/jeanskjol och tights i slutet av April! För det första så tyckte mina lärare att det visade för mycket hud "för en så ung flicka mig." och för det andra så var det tydligen för kallt att ha det på sig när det var ca 13 grader utomhus! Varför ska en lärare bry sig om hur jag klär mig? om jag inte springer runt i en slimmad läderbody lr helt näck då dvs. haha, jag har en känsla av att jag inte kommer någon vart med det här men ändå.

Over and out!/ JosefinH.

Inga kommentarer: