8 november 2008

If looks could kill

Alltså, en blick. Den säger allt. Hur du ser någon i ögonen när du möter någon. Det är liksom det som är språket mellan människor som inte ens känner varandra typ. eller bara vet av varandra men inte har någon kontakt. Den enda kontakten dom personerna har är ögonkontakten. Och man ska vara försiktig med hur man ser på någon har jag märkt. eller.. det var jag som blev "sedd" och inte jag som såg på någon. Jag gick helt vanligt utanför resebyrån och så tittar jag upp och skvitter nästan till, den blicken jag fick av personen jag mötte, den skärde verkligen genom mina ögon. If looks could kill, i would have been dead now. Och liksom, egentligen, att ge någon en sån blick. Det är nästan fegt tycker jag! Då kan man ju lika gärna gå fram till personen och säga vad man tycker om den eller typ gå fram och slå personen. Men en blick säger nog ändå nästan mer än vad ord och några meningslösa slag skulle ha gjort. Och det där med slag, det är nog det fegaste man kan göra. eh, jag är helt "off-topic" nu..

Iallafall. Nästa gång jag får den där blicken. Då ska jag le och se in i personens ögon med glada och trevliga ögon. Då är det JAG som har vunnit! testa det ni andra också, ;) Hahah.


Over and out// JosefinH

Inga kommentarer: