5 april 2009

Man måste vara lite knäpp.


När man kliver upp klockan tre på natten för att åka till Gävle så kan man ju undra vad man egentligen håller på med. Igår gjorde jag det. Klockan halv fem bar det av till Gävle och gasklockorna för att stå och köa i sex timmar. Jag skulle söka till idol. Varför? Fråga mig inte. För jag vet knappt själv. När vi stod i kön och frös så frågade jag min kusin:

- Vad håller jag på med? Jag måste ju vara helt jävla dum i huvudet!

Både hon och min faster bara skrattade åt mig och frågade sedan samma sak eftersom att dom inte ens skulle söka. Dom hade bara följt med mig som stöd. Timmarna gick grymt sakta. Jag tror jag aldrig varit med om att tiden gått så sakta någon gång i hela mitt liv. Vi frös om händer och fötter, resten av kroppen också. Skinnjacka, tights och tunika, hur tänkte jag när jag klädde på mig den morgonen? Ja, man kan ju undra. Runt åtta tiden så började det röra sig lite. Folk slet tag i stolar, filtar och allt de ägde och bara sprang med strömmen. Det såg sjukt ut, och det kändes exakt likadant! I två timmar eller mer stod vi inne på området framför en scen och lyssnade på Peter Jihde och Fredrik Swan eller vad han hette, några band uppträdde och det var lite annat tjoffs. Visst var det kul! Men det var inte det jag hade kommit dit för. Alla tappade tålamodet och började ledsna. Till sist så tjöt tutan och vi fick springa in! Underbar känsla. När jag väl fått min nummer lapp så skakade jag, kall svettades och frös. Min röst sprack flera gånger och jag trodde jag skulle svimma! Pratade med lite trevligt folk och sedan blev mitt nummer uppropat. Jag kunde knappt andas. Audition gick väl bra men jag kom inte vidare. Jag hade väl inte förväntat mig något speciellt. Jag gjorde det ju mest som en kul grej. Och det var det! Jag sa att jag skulle göra det för 2-3 år sedan. Och det gjorde jag! Så förbannat glad att jag klarade det! Jag har verkligen genomfört det och jag säger inte att jag aldrig mer tänker göra det, för det tänker jag! (: så förbannat underbar hela dagen blev!

//JosefinHallström

Inga kommentarer: