16 april 2009

Den eviga frågan.

Flera gånger har jag fått frågan; Är du kristen?, Tror du på Gud?, Är du Religiös? och liknande.. Jag har funderat så grymt mycket på de frågorna. Men aldrig gett personerna som frågat dem något riktigt svar. Jag har varit rädd för vad de skulle tycka och tänka om jag svarat Ja på alla dessa frågor. Jag har inte vetat vad jag själv trott eller var jag stått. Vad ska alla andra tycka? Jag har inte velat svarat på dessa frågor på grund av det. Men nu vill jag stå för vad jag tror och för den jag är. Ja, jag är religiös, Ja, jag tror på Gud. Ja, jag är kristen! Bara för det så är jag samma Josefin som jag alltid varit. Jag har alltid haft svaret; "Ja" på dom här frågorna men aldrig bekänt dem för någon. Jag är jag och jag står för min tro. Jag mår bra av det och kommer alltid att göra det för att jag är säker på att jag alltid har någon som är där för mig oavsett vad som än händer.

This is me, This is my life.


//JosefinHallström.

Inga kommentarer: